مراقبت از مو برای نوجوانان

روال مراقبت از مو

با تکیه بر اینترنت و صنعت زیبایی که همیشه در حال تغییر است، مراقبت از مو برای نوجوانان شروع به تبدیل شدن به چیزی فراتر از مراقبت، بلکه سبک کردن نیز کرده است. نوجوان بودن می تواند با تغییرات مداوم در بدن و ناامنی بر اساس ظاهر خزنده شما سخت باشد. اگر مطمئن نیستید که چگونه موهای خود را در نوجوانی مدیریت کنید، این روال مراقبت از مو و برخی نکات مطمئناً به شما کمک می کند.

علت آسیب موهای نوجوانان چیست؟

فهرستی از مواردی وجود دارد که می‌تواند به موهای نوجوانان آسیب برساند و بسیاری از این عوامل در مراقبت از مو برای نوجوانان می‌توانند برای هر یک متفاوت باشند. اما قبل از شروع ساخت یک روال مراقبت از مو در نوجوانی، بیایید عوامل آسیب‌رسان به موهای نوجوان را درک کنیم. در اینجا برخی از مقصران آسیب رساندن به موهای نوجوان آورده شده است:

  1. اضطراب و استرس
  2. آلودگی محیطی
  3. درمان‌های شیمیایی مو
  4. تغذیه
  5. تغییرات هورمونی
  6. ژنتیک
  7. داروها

روتین مراقبت از مو برای انواع مختلف مو:

وقتی می گوییم مدیریت روتین مراقبت از مو در نوجوانی به ما اعتماد کنید وقتی می‌دانید نوع موی شما چیست. شناخت نوع موی شما به اندازه استفاده از راه حل مناسب مراقبت از مو و پیروی از مراقبت مناسب از مو برای نوجوانان مهم است. همه ما ممکن است سوراخی در جیب خود ایجاد کنیم تا بهترین محصولات مراقبت از مو را با فانتزی‌ترین مواد دریافت کنیم، اما اگر برای نوع موی شما فرموله نشده باشد، نمی تواند نتایج دلخواه را به شما بدهد.

بیاید تعدادی از انواع موهای رایج و راه‌هایی برای ایجاد یک رول روزنه برای آن‌ها را بررسی کنیم.

موی صاف:

مدیریت آسان و بسیار مورد علاقه، موهای صاف بسیار آسان است. با این حال، با موهای صاف، روغن های پوست سر شما که به طور‌ طبیعی تولید می‌شوند، می‌توانند راحت‌تر به طول موهای شما پخش شوند. این می تواند موهای شما را نه تنها چرب کند، بلکه ظاهری بی روح نیز به شما می‌دهد زیرا صاف می‌شوند.

راهکار مراقبتی هنگام شست و شوی موی صاف:

  • همیشه از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید تا از چربی اضافی جلوگیری کنید.
  • شستن موهای خود را به یک بار در 2 تا 3 روز محدود کنید زیرا باعث می‌شود پوست سر شما برای تولید مقادیر طبیعی سبوم حالت دهد.
  • از نرم‌کننده‌ای که با روغن نارگیل تزریق شده است استفاده کنید تا رشته‌هایتان را هیدراته کرده و ظاهری کامل‌تر به آن ببخشید.

نحوه حالت دادن به موهای صاف نوجوانان:

  • اگر موهای صاف نگرانی شماست، یک موس حجم دهنده بردارید تا آن عمق را در لایه‌های موهایتان ایجاد کنید و ضخیم‌تر به نظر برسند.
  • اگر موهایتان را بافته می‌کنید و نمی‌توانید دم اسبی‌های افتاده خود را اصلاح کنید، یک اسپری بافت‌دار بپاشید تا موها را در جای خود نگه دارد.

موهای موج دار (حالت دار):

بسته به اینکه چگونه از آن مراقبت می‌کنید، حالت دادن به موهای موج‌دار می‌تواند دشوار باشد. موهای موج دار ترکیبی از موهای صاف و مجعد و همچنین ترکیبی از مشکلات موی هر دو نوع مو است. اگر موهای نوجوانی موج‌دار دارید، ممکن است پوست سر چرب و انتهای خشک را تجربه کنید که با کمی TLC اضافی قابل درمان است.

راهکار مراقبتی هنگام شست و شوی موی موج دار و مجعد:

  1. رشته‌های مواج خود را هر 3-4 روز بشویید تا تمیز و تغذیه خوبی داشته باشید.
  2. موهای خود را با یک حوله میکروفیبر یا یک تی‌شرت نخی خشک کنید تا موخوره نشود.
  3. موهای خود را پس از شستن با مواد مرطوب کننده حالت دهید تا اندام و بافت به موج‌های شما اضافه شود.
  4. یک شب قبل از شستشوی معمول موهای خود را با روغن نارگیل ماساژ دهید تا ریزش پروتئین کاهش یابد و به موهایتان حجم دهید.
  5. آن را با سرم‌هایی پر کنید که تا انتهای شما مرطوب‌کننده هستند.

نحوه حالت دادن به موهای موج دار نوجوانان:

  • بافتن موها قبل از رفتن به رختخواب می‌تواند موج‌های شما را بهتر مشخص کند و بدون نیاز به استفاده از ابزار حالت‌دهنده حرارتی، موها را براق‌تر نشان دهد.
  • پس از استفاده از نرم‌کننده مو، موهای خود را خراش دهید تا طول موهای خود را مشخص کنید.

موهای فر:

اگر نمی‌دانید چگونه از موهای مجعد خود مراقبت کنید، مراقبت از موهای مجعد کمی طول می‌کشد. روال مراقبت از موهای نوجوانان برای موهای مجعد می تواند کمی متفاوت باشد، زیرا با انتهای خشک و موهای وز، فرهای شما می‌توانند تعریف مورد نیاز خود را از دست بدهند. با روش های ساده مراقبت از موهای مجعد نوجوان، می توانید موهای مجعد خود را با هر بار شستشو تقویت کنید.

راهکار مراقبتی هنگام شست و شوی موی فر:

  • با حجم زیاد و تعریف، پخش شدن روغن های طبیعی در طول موها سخت است و منجر به کمبود رطوبت در طول موها می شود. بنابراین، به طور مکرر از شامپوهای مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید.
  • همیشه از محصولات موی بدون سولفات استفاده کنید تا روغن طبیعی موهایتان از بین نرود.
  • موهای خود را دو بار در هفته بشویید تا از خشکی و آسیب آن جلوگیری کنید.
  • فراموش نکنید که هر بار که موهای خود را می شویید آن را حالت دهید.

نکات مراقبت از مو در نوجوانان:

پیروی از یک روال مراقبت از مو در نوجوانی می تواند تا حدی به شما کمک کند، اما رعایت برخی نکات مراقبت از مو در نوجوانان می تواند بازی مو را کاملاً تغییر دهد.

  • موهای خود را هر شش هفته یکبار کوتاه کنید تا سالم به نظر برسید.
  • روغن نارگیل را به عنوان یک درمان پیش از شستشو بمالید تا اثر مرطوب کنندگی روی موهای شما باقی بماند.
  • فقط از محصولات طبیعی مراقبت از مو استفاده کنید که عاری از مواد شیمیایی خشن مانند سولفات ها، فتالات ها، سیلیکون ها و غیره باشند.
  • از ابزارهای حالت‌دهنده حرارتی خودداری کنید و ابزاری را امتحان کنید که نیازی به کمک حالت دادن به گرما ندارند. اگر مجبور هستید، از سرم محافظ حرارت استفاده کنید.
  • موهای شما از شما برای یک خواب خوب تشکر می‌کنند. همیشه خوب استراحت کنید
    موهای خود را به آرامی، اغلب و با احتیاط باز کنید.
  • مواد مغذی و سالم را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید.
  • برای هیدراته ماندن مقدار زیادی سبزیجات، مقدار زیادی سبزیجات مصرف کنید و آب زیادی بنوشید. همچنین باید وبلاگ ما را در مورد نکات روتین مراقبت از موی سالم بررسی کنید تا نکات برتر برای یک روال مراقبت از مو را بیاموزید.

اگر به دنبال ترکیبی ملایم و بدون مواد شیمیایی برای مراقبت از مو هستید، توصیه می کنیم از پاک کننده مو و نرم کننده طبیعی کوکو سول استفاده کنید. این ترکیب که با خواص روغن نارگیل شاه بکر و گیاهان قوی آیورودا آغشته شده است، برای حفظ سلامت موهای نوجوان شما عالی است. اکنون که در مورد روتین مراقبت از موی ایده آل برای نوجوانان آشنا شدید، به وبلاگ ما در مورد روال مراقبت از مو برای موهای نازک سر بزنید تا یاد بگیرید که چگونه از ریزش مو جلوگیری کنید.

سوالات متداول در مورد روتین مراقبت از مو در نوجوانان:

1- یک روال ایده آل برای مراقبت از مو برای نوجوانان چگونه باید باشد؟

روال ایده آل شما به تاریخچه سلامت مو و نوع موهای شما بستگی دارد. این باید نیازهای موهای شما را برای مقابله با مشکلاتی مانند خشکی، شوره سر، دو شاخه شدن انتهای سر و غیره با تزریق محصولات طبیعی برای مقابله با مشکلات برطرف کند.

2- آیا نوجوانان می توانند از سرم مو استفاده کنند؟

بله. روال مراقبت از مو در نوجوانان باید شامل سرم مو با مواد طبیعی باشد تا تارهای شما را سالم‌تر نگه دارد. با این حال، زیاده‌روی نکنید و بدانید که کمتر، بیشتر است.

3- آیا نوجوانان می توانند از نرم کننده برای مو استفاده کنند؟

نرم‌کننده‌های طبیعی می‌توانند موهای نوجوان شما را محافظت کنند و موهای آسیب‌دیده یا تحت درمان شیمیایی را احیا کنند.