زمان مناسب و نحوه استفاده از رنگ مو

با محصولات مراقبت موی اوژن

نرم کننده معمولاً دومین مرحله برای شستن مو است. در حالی که شامپو به طور خاص برای تمیز کردن عرق، سلول‌های مرده پوست و محصولات مو فرموله شده است، نرم‌کننده موها را نرم‌تر و راحت‌تر مدیریت می‌کند. همچنین از ساقه مو در برابر آسیب محافظت می کند.

اکثر شامپوها از مواد شیمیایی استفاده می‌کنند که روی فولیکول‌های مو خشن هستند. علاوه بر این، موهایی که فقط شسته شده‌اند می‌توانند خشک، کدر و حالت دادن به آن‌ها سخت باشد.

نرم‌کننده‌ها دارای الکل‌های چرب، مرطوب کننده‌ها و روغن‌هایی هستند که موها را نرم و انعطاف‌پذیر می‌کنند. برخی دارای پروتئین برای اتصال موقت انتهای شکاف شده هستند و برخی دارای مواد ضخیم کننده برای ایجاد احساس سیری بیشتر در مو هستند.

موهای خشک و آسیب دیده می‌توانند ساکن باشند زیرا دارای بار منفی هستند. مواد حالت دهنده دارای بار مثبت هستند، بنابراین به مو می‌چسبند و آن را کمتر ساکن می‌کنند.

هنگام انتخاب یک نرم کننده، انتخاب نوع مناسب برای نوع مو و پوست خود بسیار مهم است. فرمولاسیون‌های مختلف فواید متفاوتی دارند و عوارض جانبی بالقوه متفاوتی دارند.

در اینجا نحوه استفاده از نرم کننده آورده شده است.

نحوه استفاده از نرم کننده مو
برای حالت دادن به موهای خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. موهای خود را زیر دوش بشویید. تمام شامپوها را بشویید.
  2. از مقدار نرم کننده توصیه شده روی بطری استفاده کنید (معمولاً به اندازه یک چهارم).
  3. آن را به طور یکنواخت روی انتهای موهای خود پخش کنید. برای موهای بلند، آن را از سطح چانه به پایین پخش کنید. به پوست سر خود نرم کننده نزنید.
  4. انگشتان خود یا یک شانه دندانه پهن را از انتهای موهای خود بگذرانید تا در حالت دهنده عمل کند.
  5. با پیروی از دستورالعمل های روی برچسب، اجازه دهید یک لحظه روی موهایتان بماند. این معمولاً 1 دقیقه است.
  6. نرم کننده را کاملاً بشویید.

نحوه استفاده از نرم کننده ماندگار
همانطور که از نام آن پیداست، نرم کننده ماندگار به طور خاص ساخته شده است تا شستشو نشود. این با مواد کمی متفاوت از حالت دهنده معمولی ساخته شده است، بنابراین آنقدر سنگین نیست.

معمولاً نرم‌کننده‌ای جایگزین نرم‌کننده‌ای می‌شود که در حمام استفاده می‌کنید. اکثر مردم نیازی به استفاده از هر دو ندارند، اما اگر بخواهید می توانید.

همچنین نرم کننده ماندگار ممکن است با نگاه داشتن طولانی تر روی موهای شما، باعث رشد سالم مو شود و یک لایه محافظی ایجاد میکند که قبل از سشوار کردن، مانعی در برابر حرارت ایجاد کند.

موهای طبیعی یا موهای بافت‌دارتر ممکن است از نرم‌کننده‌های مرطوب‌کننده اضافی بهره ببرند.

برای استفاده از نرم کننده مو ماندگار:

  1. موهای خود را به آرامی با حوله خشک کنید تا آب اضافی بعد از حمام گرفته شود.
  2. به دنبال دستورالعمل ها روی بطری، نرم کننده را اعمال کنید.
  3. به آرامی موهای خود را با انگشتان یا یک شانه دندانه پهن شانه کنید. از تاج سر خودداری کنید.
  4. اجازه دهید موهایتان در هوا خشک شوند یا به حالت عادی ادامه دهید. می‌توانید قبل از خواب نیز از آن استفاده کنید.

نحوه استفاده از شامپو و نرم کننده به صورت یکجا :
این شامپو ساخته شده با نرم کننده است. برای صرفه جویی در زمان و هزینه، می‌توانید از شامپو 2 در 1 استفاده کنید.

با این حال، موثر بودن شامپو 2 در 1 بسیار سخت است، زیرا شامپو هدفی مخالف با حالت‌دهنده دارد. پیشرفت‌ها انجام هر دو را در یک زمان تا حدودی ممکن کرده است، اما به خاطر داشته باشید که نتایج شما ممکن است متفاوت باشد.

از لحاظ تاریخی، 2 در 1 بیشتر شبیه شامپو بوده است. اما اخیراً افراد بیشتری برای شستن موهای خود از نرم‌کننده استفاده می‌کنند. این محصولات که Co-wash نامیده می‌شوند کمی متفاوت هستند و در ادامه بیشتر به آن پرداخته می‌شود.

برای استفاده از شامپو و نرم‌کننده 2 در 1:

  1. زیر دوش، موهای خود را کاملا خیس کنید.
  2. این محصول را به تمام سر و موهای خود از ریشه تا انتها بمالید.
  3. موهای خود را کاملا آبکشی کنید.
  4. پس از اتمام کار موهای شما باید تمیز باشد اما کمی نرم نیز باشد.

نحوه استفاده از نرم کننده عمیق
نرم کننده عمیق برای موهایی که به طور مرتب دکلره می‌شوند، رنگ می‌شوند، پر می‌شوند یا با ابزارهای داغ حالت می‌دهند، مفید است. این اقدامات می‌تواند آسیب بیشتری به ساقه مو وارد کند.

فقط هفته‌ای یک بار از نرم کننده عمیق استفاده کنید.

برای استفاده از نرم کننده عمیق:

  1. برچسب را بخوانید تا مشخص کنید که آیا موهایتان هنگام استفاده از آن باید مرطوب یا خشک شوند.
  2. به انتهای موهای خود نرم کننده بزنید.
  3. آن را برای مدت زمان مشخص شده روی برچسب محصول، از 10 تا 30 دقیقه، بگذارید.
  4. نرم کننده را بشویید.

چه کسانی باید از نرم کننده استفاده کنند؟

هر کسی که موهای خود را می‌شوید احتمالاً باید از نرم‌کننده نیز استفاده کند. در حالی که سر شما نرم کننده طبیعی خود به نام سبوم را تولید می کند، شامپو آن را از بین می‌برد.

مخصوصاً موهای خشک را باید مرتباً با نرم کننده درمان کرد، همچنین موهایی که اغلب با ابزارهای داغ حالت می‌دهند، فر می‌شوند یا رنگ می‌کنند.

اما حتی افرادی که موهای خود را سشوار نمی‌کشند یا فر نمی‌کنند، ممکن است در اثر عقب‌کشی موها در هدبند و دم اسبی آسیب ببینند. با گذشت زمان، این ساییدگی و پارگی روزانه می‌تواند به ساقه مو آسیب برساند و باعث وز و کدر شدن موها شود.

انتخاب نرم کننده مناسب برای موهایتان
هنگام انتخاب یک نرم کننده، نوع مو و حالت معمول خود را در نظر بگیرید.

موهایی با بافت‌های مختلف، برای درمان بهتر به مواد مختلفی نیاز دارند. و اگر موهای خود را هر روز سشوار بکشید یا اغلب آنها را رنگ کنید، به رطوبت بیشتری نیاز دارد.

موهای رنگ شده

اگر موهای شما دکلره شده، رنگ شده یا فر شده باشد، سایش و پارگی بیشتری خواهد داشت. به دنبال شامپو و نرم کننده‌ای باشید که برای موهای رنگ شده ساخته شده است. همچنین می‌توانید از سالن خود برای توصیه‌ها بپرسید.

موهای بافت دار

برخی از افراد ساقه‌های مو ضخیم‌تری نسبت به دیگران دارند. اگر این مورد برای شما صادق است، ممکن است بخواهید به دنبال نرم کننده قوی‌تری باشید که موهای شما را بهتر ترمیم و محافظت کند.

مو فرفری

موهای مجعد می توانند مستعد خشکی و وز شوند. اگر موهای شما مجعد است، ممکن است لازم باشد برای پخش یکنواخت نرم کننده روی سر خود کوشاتر باشید. یک شانه با دندانه پهن را زیر دوش نگه دارید و پس از استفاده از نرم کننده، آن را روی موهای خود بکشید.

عوارض جانبی و اقدامات احتیاطی
استفاده از نرم کننده باید عوارض جانبی کمی داشته باشد.

اگر مستعد آکنه هستید، موهای خود را با یک گیره مو یا پنجه به سمت بالا بکشید در حالی که نرم کننده روی موهای شما در حمام می‌نشیند تا از روی پوست شما جلوگیری کند.

اگرچه واکنش‌ها نادر است، اما اگر محصولی که استفاده می‌کنید پوست سرتان را تحریک می‌کند، توجه کنید. خطر اصلی ورود محصول به چشم یا بینی است که ممکن است باعث ایجاد یک احساس سوزش کوتاه شود.

چگونه موها را با روغن نارگیل حالت دهیم
روغن نارگیل (و همچنین روغن بادام، آووکادو و جوجوبا) جایگزین‌های محبوبی برای حالت دادن به مو هستند. بسیاری از این ها بی‌خطر هستند و اگر چیزی طبیعی‌تر می‌خواهید، ارزش امتحان کردن را دارند.

مزیت آن قرار گرفتن کمتر در معرض مواد افزودنی مانند رنگ و عطر است. نکته منفی این است که موهای شما ممکن است چرب یا سنگین‌تر باشد. استفاده از روغن‌ها ممکن است به عنوان یک نرم کننده عمیق بهترین عملکرد را داشته باشد.

سعی کنید یک هفته یا بیشتر از یک روغن استفاده کنید تا ببینید موهایتان چگونه واکنش نشان می‌دهد.

حتما برچسب ها را با دقت بخوانید تا مطمئن شوید که روغن 100 درصد خالص دارید.

شستن موها فقط با نرم کننده
افرادی که موهای بسیار خشکی دارند ممکن است ترجیح دهند اصلا از شامپو استفاده نکنند. به این روش شستشوی مشترک می‌گویند. شستشوی مشترک ممکن است برای موها ملایم‌تر باشد، به‌خصوص موهایی که از قبل مستعد شکستن هستند.

اما مقدار زیادی محصول اضافی روی موها باقی می‌گذارد. هر 2 هفته یک‌بار از شامپوی شفاف‌کننده برای پاکسازی تجمعات استفاده کنید. شستشوی مشترک کم خطر است و اگر علاقه دارید ارزش امتحان کردن را دارد.

بردن
انواع مختلفی از نرم‌کننده ها و روش‌های استفاده از آنها وجود دارد. یک نرم کننده را با نیازهای شخصی خود بسازید.

اگرچه ممکن است این یک درمان صرفاً زیبایی به نظر برسد، اما نرم‌کننده روزانه برای همه افراد توصیه می‌شود تا به حفظ موهای سالم و قوی کمک کند.